Bez kategorii

DIY- pyszne płatki owsiane o przyzwoitym indeksie glikemicznym

Chciałam dzisiaj kupić płatki owsiane do mleka. Takie z dodatkami. Zachciało mi się na śniadanie. I na przekąski. I na wieczór też 🙂
Zwyczajem moim jest zawsze czytać skład na opakowaniu. ZAWSZE. Przeważnie większość rzeczy które biorę do ręki ląduje z powrotem na półce sklepowej.. Z płatkami było tak samo..
Nigdy nie zrozumiem dlaczego producenci jedzenia tak bardzo umiłowali cukier.. To paskudztwo jest dosłownie wszędzie 🙁
Jeśli mam taką możliwość wybieram produkty bez cukru.. Jeśli nie mam takiej możliwości- robię sobie jedzenie bez tego dodatku.
Dzisiaj postanowiłam zrobić sobie płatki owsiane z orzechami laskowymi i suszonymi morelami.
Trzy składniki. Wszystko zdrowe. Wszystko pyszne. Bez cukru. I przede wszystkim o przyzwoitym indeksie glikemicznym.

suszone morele IG 35

płatki owsiane IG 40

orzechy laskowe IG 15

moje musli składa się z 3 produktów o niskim IG 
orzechy siekamy drobno (jak kto lubi- można zostawić w całości)

morele kroimy w paseczki albo w kosteczkę

orzechy pokroiłam na 4 części a morele w małe kawałeczki

wszystko dodałam do płatków 😀

Gotowe 😀

Inne składniki o przyzwoitym IG które można dodać: orzechy włoskie IG 15, orzechy ziemne IG 15, suszone śliwki IG 40, świeże owoce: jabłka, truskawki, maliny, brzoskwinie, gruszki, morele (IG od 25 do 35)

Nie mogę doczekać się jutrzejszego śniadania <3
Smacznego!
Buziaki!

Previous Post Next Post

10 komentarzy

  • moooni-que 14 kwietnia 2014 at 20:29

    Mmm pyszne! Też lubie dodać morele <3 pychota!

  • Szpinakożerca 14 kwietnia 2014 at 20:31

    masz świętą rację 🙂 ostatnio preferuję jogurty i koktajle ale te własnoręcznie robione z dodatkami 🙂
    mieszanki do mleka i owsiankowe też wolę tak jak Ty – kupić osobno składniki i mieszać według własnego widzimisię smakowego 🙂

  • Aqiece 14 kwietnia 2014 at 20:46

    idealne na śniadanie! 🙂

  • Katalina 14 kwietnia 2014 at 21:23

    Oj, jak ja lubię taką szamę 🙂 Mogłabym dzień w dzień to jeść na śniadanie 😀

  • Kociamber w podróży 14 kwietnia 2014 at 21:27

    Bardzo lubię suszone morele i śliwki, a przepyszną suszoną żurawinę kupuję na wagę w Biedronce. Polecam!

  • Sekrety Naszego Piękna 15 kwietnia 2014 at 07:34

    Ja zazwyczaj jem owsiankę z bananem 🙂

  • Anonymous 15 kwietnia 2014 at 12:30

    gdzie zamówiłaś zestaw kremów z tego postu http://catkrm.blogspot.com/2014/02/zestaw-mini-kremow-bb-skin79-kolory-i.html ?

  • kirei 15 kwietnia 2014 at 17:09

    Ja też lubię tworzyć własne mieszanki w stylu musli, chociaż ostatnio rozleniwiłam się i kupuję gotowe mieszanki, szczególnie te z crunchy. Trzeba będzie powrócić do płatków owsianych i samodzielnie dobranych dodatków 🙂

  • Joanna (kosmetyczny-przekladaniec) 15 kwietnia 2014 at 19:46

    Ja bardzo lubię płatki śniadaniowe, ale jak odkryłam ile cukru i kalorii pochłaniam z nimi, to się przerzuciłam na płatki owsiane z różnymi dodatkami, właśnie suszonymi owocami, czy orzechami albo po prostu odrobiną miodu. I tu mowa nie o typowych płatkach typu Nestle, a takich niby "zdrowych" ile tam szaleństwa. Ale tęsknie za granolą, czekoladową lub tropikalną więc chyba za jakiś czas kupię sobie paczkę 🙂 A że uwielbiam słodycze, to muszę na normalnym jedzeniu się już pilnować…

  • Asia S 27 kwietnia 2014 at 16:39

    Smacznie i zdrowo 🙂 Uwielbiam takie śniadanka 🙂

  • Leave a Reply